Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Moc hezké, ale ten pravopis... ach bože.

0 0
možnosti
JH

J83i42r43i 13H31r90u90b79y

10. 2. 2024 11:17

Ja rikam vzdycky, ze clovek je vsezravec.

A ja taky sezeru vsecko.

1 0
možnosti
IL

I82v14a55n40a 42L95a66n33c59e

10. 2. 2024 10:14

Na smažený sýr jsem si nikdy nepotrpěla. Myslím si, že nemám problém se žlučníkem, ale po smažáku mi vždycky nebylo do skoku, a tak si ho nedávám. Alesmažený hermelín, tak ten občas můžu, ten je vynikající.

0 0
možnosti
Foto

Pro mě překvapení, že fast food je považován za české jídlo. Vepřo-knedlo-zelo je určitě to hlavní jídlo v Čechách i na Moravě, ono vepřové souvisí i se zabijačkou. Je vidět, že autor je příliš mladý, než aby pamatoval prase v chlívku u každého domku.

0 1
možnosti
Foto

Dobrý den, mrkněte :) Docent jídlo to má určitě poutavější, než kdybych se tu rozepsal.... A zabijačky... poslední jsem dělal minulý čtvrtek, viz. předchozí blog... + rodokmenem před Bílou Horu jsem ze selského , i ty chlívky z předrevolučních dob pamatuju dobře. Chystám někdy v budoucnu taky čtení o tom, na jakých jatečných váhách se zabíjel dřív a proč pěkně prorostlý bůček v obchodě v podstatě neseženete...

https://www.stream.cz/zmlsane-dejiny/co-byl-puvodni-narodni-pokrm-a-proc-ho-vytesnilo-vepro-knedlo-zelo-64253239

1 0
možnosti
Foto

Díky všem za návštěvu a přeji vyvedený víkend :)

0 0
možnosti
LF

L57u13k26a40s 95F23i64k91r

9. 2. 2024 20:53

Takovy rozpeceny Brie s cesnekem a susenymi cranberries ... Ale tatarak z divokého lososa je lepsi.

0 0
možnosti
JB

Už jsem to psal. Dříve měli tovaryši požadavek aby losos byl k obědu maximálně jednou týdně. Koření bylo pro bohaté a přehánělo se jím. Šlechta tak dávala najevo své bohatství. Když čtu recepty třeba z 16. století, naházeli tam všechno možné

0 0
možnosti
MK

Nebylo to proto, že maso moc čerstvé nebylo, ale různě nasolene a uzene a tak mu chtělo dodat jinou chuť, ledničky nebyly.

0 0
možnosti
JL

Na Morave jsou, za moravsky narodni syr povazovane tvaruzky a v soucasnosti i smazene. Dokud jsem zil za ostnatym dratem, veril jsem, ze Morava je jedinym mistem kde jsou popularni a jsou pouze mistnim produktem a uz nikde jinde. Kdyz jsem poprve navstivil Rakousko a Nemecko, k memu prekvapeni jsem zjistil, ze i tam so' "tvargle" popularni a i tam si je delaji. V Nemecku me zejmena chutnaly kminove.

1 0
možnosti
Foto

Jako národní jídlo bych to neviděl, ale zrovna včera jsem měl smažák do housky z nějakého nemeckého tvrdého zrajícího a smradlavého sýra a byla to bomba.

0 0
možnosti
AH

Zajímavé u podobných témat je, že jaksi zcela odpadá jindy oblíbený princip "sto lidí, sto chutí". Najednou každý básní o nějakých pochoutkách, ačkoli, pokud je chuť čistě subjektivní, to zcela postrádá smysl.

0 1
možnosti
Foto

Však si nemyslím, že by své chutě někdo někomu nutil. Mě přijde fajn, popovídat si o tom co komu chutná....

0 0
možnosti
  • Počet článků 644
  • Celková karma 25,15
  • Průměrná čtenost 2147x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik