Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

Excelentní blog, do kamene tesat.

Zasloužená karma. R^

4 0
možnosti
Foto

A jen dodám... přečetl jsem si dvě stránky diskuze, na víc nemám žaludek. Fascinující, jak i docela inteligentní nechápou možnou dynamiku vývoje. Například teze, že "koronavir si vybírá méně hodnotné lidi, staré lidi - nějak onálepkované lidi"...jeden říká fašismus, další se tomu brání, třetí si hraje na rozhodčího. Ani jednomu z nich nedochází stále platné riziko ... jako každý parazit, schopný virový parazit, čím větší šanci dostane opravovat své v zásadě z velké části vadné mutace, tím větší pravděpodobnost, že až vyčerpá současné "méně hodnotné lid", najde si další "méně hodnotné hostitele". Vůbec je vidět, jak spousta lidí zvládne myslet v intencích jednoho dvou kroků nebo okruhů, ale jak málo lidí je schopno být v rámci multiooborového problému "šachovými velmistry" a vnímat všechny vzájemné souvislosti a rizika... jenže bláznovi nemá význam říkat, že je blázen. Nikdy to nepochopí ...

14 0
možnosti
Foto

Já fakt z většíny ale cítím podporu.... sem tam mi někdo něco podsouvá, ale to je to nejmenší...

3 0
možnosti
Foto

Zdravím, Filipe :) Je na čase se smířit s tím, že ve společnosti je cirka 5-10 procent sociopatů nebo lidí neschopných empatie. Budou relativizovat a bagatelizovat, i když jin umřou rodiče nebo dítě. Tomu zbytku to dojde ... sice pro mnohé pozdě, ale dojde...Opatruj se R^

12 1
možnosti
Foto

Ahoj a díky, myslím, že diskuze probíhá v pořádku, když jsem blog zveřejňoval, počítal jsem s divočejší (nezakřiknout) ... Taky se opatruj :-)R^

2 0
možnosti
Foto

Pane Vracovský, možná chápu diskuzi jinak než vy. Pouze argumentuji v opozici proti Vám. V 10:11 jste postoval cituji: "Na rozdíl od počtu mrtvých ty počty zničených takto neporostou, to je jasné."

Takže Vám nevkládám do pera nic, co by jste nenapsal.

0 0
možnosti
Foto

Pokud nemáte problém s pochopením psaného textu, reagoval jsem na výtku ohledně pochopení exponenciálního růstu...jelikož jak vidím na mou prosbu o reakci ve vláknech nereagujete, popřeji pěkný den a odmlčím se:

"Dobrý den, vím a Vaši připomínku beru. Na rozdíl od počtu mrtvých ty počty zničených takto neporostou, to je jasné. Nicméně budou začínat na mnohem větším základu, bude to i tak dost zničující. Použil jsem to jako příměr aby bylo patrné, že vážnost situace si uvědomuji, z diskuze je ovšem patrné, že marně... "

2 0
možnosti
Foto

Jsem přesvědčen, že kdyby média a vláda ruku v ruce nevypěstovali v lidech panickou hrůzu, tak by významná ztráta důvěry zákazníka nenastala. Ani vůči restauracím. Jdu si takhle minulý čtvrtek po poledni do sámošky koupit chleba a regál prázdný. Prodavačka mi vysvětlila, že ráno byla v obchodě několikaminutová "válka" o chleba. To není normální a přirozené chování následkem epidemie.

2 0
možnosti

Přiznávám se bez bití, že vzhledem k ladění celého vašeho blogu jsem tak trochu nepochopil ten bod 6.

1 0
možnosti
Foto

Dobrý den, jsem účastník chvilkařských protestů , jednání policie tam bylo vždy korektní, účast na těch největších víc než čtvrt milionu lidí...:-)

1 0
možnosti
Foto

Na základě čeho pane Vracovský predikujete, že počty zničených osudů budou menší než počty zemřelých. Ta situace bude gradovat příští rok. To budou pane infarkty ze stresu, alkoholismus z deprese a zanedbané rakoviny. Jenže to už s lockdownem nikdo nespojí. Já taky neumím vyčíslit zničené životy z vedlejších následků vládních opatření. Jedno vím ale jistě. Tam kde existuje možnost dobrovolné obrany před virem nemá žádná vláda právo tyto "vedlejší ztráty" způsobit. Přitom kolik ze zemřelých na tom před Covidem bylo tak dobře, že by nebyli ohroženi jakoukoliv jinou, běžně známou infekcí. Lehce to srovnáme až bude znám počet zemřelých v roce 2020. Už teď je jisté, že se nebude vymykat ročnímu průměru. Obhajujete ukrádání občanských svobod pomocí hypotetického dobra, které ale neumíte vyčíslit. Fabulujete. Osobní zodpovědnost každého nahrazujete berličkou kolektivní zodpovědnosti. Osobní zodpovědnost spočívá v tom, že když mám příznaky nemoci, tak to nebudu přecházet a zůstanu doma. Když mám příznaky a potřebuju k doktorovi nebo nakoupit, vezmu si roušku. Když mám doma rodiče nebo prarodiče, kteří mají chatrné zdraví, odpustím si fitko a restauraci. To všechno je osobní zodpovědnost. Když ji lidem seberete a nahradíte ji povinným všeobecným lockdownem, tak lidé už se k osobní zodpovědnosti nevrátí. Budou vždy očekávat, že jim někdo nahoře řekne, co mají dělat. Zodpovědná a odvážná vláda by v lidech pěstovala smysl pro osobní zodpovědnost a nebrala by lidem osobní svobodu.

4 0
možnosti
Foto

Nic takového nepredikuji, tak bych Vás poprosil neznepřehledňovat diskuzi tapetami, které mi podsouvají něco co jsem neřekl a nenapsal a diskutovat ve vláknech. Díky za pochopení i spolupráci ...

1 0
možnosti
Foto

Pane Vracovský, to že případné samovolné utlumení ekonomiky bude mít horší následky je fabulace, které se zuby nehty držíte. Bohužel to nikdy nezjistíme. Samoregulace epidemie daná dobrovolným a vědomým rozhodnutím lidí má tu výhodu, že utlumení i návrat k činnosti je plynulý proces napříč celou společností. Není skokový a není ve vybraných segmentech. Statistici opakovaně tvrdí, že neznají místa nákazy, protože logicky nelze rozhodnout, kdo se nakazil v práci, kdo v autobuse a kdo v restauraci. Přesto se vláda nerozpakovala postihnout určité segmenty, které ještě ponížila označením "volnočasové". Jako by restauratér byl méně fabrikant. Cíleně se pomáha velkým přes složité programy a na malé se s prominutím sere. Krásný článek jsem dnes četl. Na Oravě nedorazila po povinných testech polovina lidí do práce do jedné s firem. Přitom ti lidé nevědí, zda jsou nemocní a zda jsou infekční. Pouze byl u nich nalezen genetický materiál na sliznici. Já to nazývám davovou psychózou. Bez uzardění.

2 0
možnosti
Foto

Držím se toho proto, že počet mrtvých bude tak velký, že důvěru zákazníka odbourá na mnohem delší čas. Třeba pro můj obor gastronomie tohle je tragedie co se děje, ale to co stane dál bude tragedie tuplovaná. A k ničemu takovému dojít bohužel nemuselo.

1 1
možnosti
ZS

Autore, vraťte se na základku a zopakujte si, co to je exponenciální růst.

1 5
možnosti
Foto

Dobrý den, vím a Vaši připomínku beru. Na rozdíl od počtu mrtvých ty počty zničených takto neporostou, to je jasné. Nicméně budou začínat na mnohem větším základu, bude to i tak dost zničující. Použil jsem to jako příměr aby bylo patrné, že vážnost situace si uvědomuji, z diskuze je ovšem patrné, že marně... Díky za návštěvu i komentář.

1 0
možnosti
  • Počet článků 646
  • Celková karma 24,27
  • Průměrná čtenost 2140x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik