Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No jo, Filipe, nějak asi spolu neumíme ve společnosti komunikovat, nebo-li jsme na sebe čím dál víc nepříjemní. Tedy samozřejmě jen někteří.

Dříve jsem navštěvovala různá restaurační zařízení (Praha), a mám skvělé vzpomínky. Na kuchaře i na číšníky. Je to v tisíckrát omletém...že "všechno je v lidech".

Že je ale problém dnes sehnat do podniku jak na plac, tak do kuchyně lidi, kteří to dělají rádi, už chvíli trvá.

1 0
možnosti
Foto

Ano, vše je v lidech, nejen v gastronomii :) Díky za návštěvu:-)

1 0
možnosti

Na lidi v pohostinství se dosti všeobecně dívá jako na někoho, kdo se díky diškrecím válí v penězích, může si kdykoliv dát frťana a ještě má oběd zadarmo. To vidí hlavně ti, kteří by se tak bez skrupulí chovali sami, a hlavně nemají o téhle profesi ani páru. Dobře jste to napsal Filipe, je jen divné, že si lidi nějak nevšímají toho vysokého procenta hostinských amatérů, kteří se po revoluci vrhli na restaurační podnikání, a fofrem zkrachovali. Byli mezi nimi i velice vzdělaní lidé, často umělci, kteří - také často - ví přeci všechno. :-) Ale že dobře vařit je umění, kdy úspěch přichází často pozdě, když už ho člověk ani nečeká, to nevěděli.

1 0
možnosti

Nemám rád obsluhu, která nemá ráda lidi. :-)

1 0
možnosti
Foto

To ani já ne... Díky za navstevu.

0 0
možnosti

Filipe byl jsem se synkem na kole v Provence a co mě nejvíce utkvělo v paměti kromě přírody jsou číšníci. Neuvěřitelně milí, přátelští, usměvaví. No a menu např. v Avignonu za 12 E, jako v Praze. Něco si doma uklohnit je radost, ale být v kuchyni např. 10 hodin ve vedru...smekám...R^

4 0
možnosti
Foto

Díky moc za návštěvu i příspěvek do diskuze :-)

0 0
možnosti
Foto

To jste napsal, Filipe, skvěle. Zvláště pro člověka, který má svoji práci tak rád jako Vy, to jsou krušné zážitky. Ale zatím jste nad věcí, tak snad je ještě naděje.:-)

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, no jasně, ještě se nesebemorduji ;-D, díky za návštěvu...

0 0
možnosti
Foto

R^Chtělo by se mi u toho smát, Filipe, ale nějak to nejde:-/

2 0
možnosti
Foto

Ale ano, on pláč nic nespraví, proto se raději zasměji :) Díky R^

1 0
možnosti
Foto

Filipe, Vy mne děsíte. Mě - restauračního povaleče a gourmeta. Abych si začal vařit sám. ....R^

2 0
možnosti
Foto

Tak zle ještě není, ale nesmí se nic podcenit ;-D, díky...

0 0
možnosti

Jedno České přísloví rce: ,,Bůh dal lidu pokrm a čert kuchaře". A je to tak , nejsem vybíravý a tak když dojdu do některé z našich vesnických krčem,tak se poměju a už dlouho se vyhýbám váze....:-)

1 0
možnosti
Foto

A to ještě nejlepší kuchař se prý jmenuje Hlad, někde jsem slyšel ;-D

0 0
možnosti

Pokud by čtenářům nevyhovovala nabídla kuchyně s obsluhou hostů - Nabízím uplatnění v MHD krajského města ! Post službyvedoucího - Já, mistr z textilní fabriky, jsem střídal bývalého ČSLA dělostřelce. Jeho zástupcem byl cestovní průvodce po Itálii. Já zase získal chemika a ten si vybral za kolegu zahradníka ! Chemika to přestalo bavit a tak přešel do Plynáren ! Mj., tam je dodnes a dobře udělal ...

Neuvěřitelné doby po revoluci, pak i pro pracovníka STB jisté místo v podnikové Autoškole! Podobně to bylo s řidiči. Cikáni, Slováci, Moldavec, který se asi 2 roky učil vypít za sebou 2 piva ! Nejlepší byli vysokoškoláci ! R směnu na Ikarusu - měl filharmonik klavírista, střídal jej ing. všeho a volno za osádku držel VŠ zprofanovaný policista ! Nešťastný pracovník RSDr - Měv KSČ se cítil poměrně dobře mezi havíři s rentou, kteří šli za přivýdělkem. Zvláštní sortou byli bachaři s neuvěřitelnými historkami. Když jsem s nimi byl v kanceláři sám - Říkal jsem jim, že se cítím jako v base ... !

Zmiňovaný klavírista - alkoholik, sdělil, proč za volant vůbec šel ! Výdělky v symfo orchestru chabé. Tedy klavír pro baletky - pokud unavena, jemu na klíně. Poté nástup do baru kapely. Druhý den nahrávací studio. Dirigent taktovkou dává povel ke klavírnímu sólu - Nic ! Náš dobrý člověk, zcela vysílen a veden špatnou výživou - Usnul ! Pravil, že nástup na směnu - 03:18 hod mu plně vyhovuje. Nemá čas bumlovat - denně se dýchá do Alkotesteru ! Zájemci, neváhejte ! (Vše pravdivé) ! Práce je dost + jízdenka na MHD zadara + chutná závodní kuchyň. Doba, kdy se fakt vařily všerůzné lidské osudy a příběhy ! Zážitků kopec - mzda symbolická ... :-)

3 0
možnosti
Foto

Děkuji za komentář... :-)

1 0
možnosti

R^

Dík za krásný humor.

Ale kuchařina je umění! Jako doktořina a každá práce, která se dělá s radostí a úctou k druhému člověku!

Snad na to ti naši mladí přijdou. Jinak by urychlovali konec evropské civilizace!

:-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 640
  • Celková karma 26,61
  • Průměrná čtenost 2160x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik