Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hlavně neztrácet kuráž! Příštím rokem to bude 30 let co jsem přestal kouřit, po několika neuspěších. Ale pak jsem to držel, když mi našli polyp v krku, a doktor mi řekl, že to není rak a neví odkud to je ale že by jsem měl přestat kouřit. Myslím, že ve skoncování s kouřením je několik kritických časových mezníků. První dny - jo ty jsou ty nejhorší, protože člověk s kuřákem nepřetřžitě smlouvá když žebrá a skuhrá aspoň o jednu, nebo jen o malou přestávku v mučení. Nedat mu nic, protože vás na beton svrhne. Konec prvního měsíce - to už je lepší, kuřácké křeče polevují, ale kuřák furt na cigarety upozorňuje pohledem na jiné kuřáky co si dopřávají v pohodě, a vybavuje vám z historie top momenty pohody s cigaretou. Tři měsíce - když vydržíte bez jediné příjde první obrat. Budete se cítit strašně hrdý na svoje předsevzetí a na svoji silnou vůli, kterou jste cigarety překonal. Velkého bacha! To je kuřák, který vás podlézá, protože na cigára stále ještě myslíte denodenně, a kuřáky v akcích pozorujete. Raději si sem tam v této době srovnávejte ochabující sílu nutkání po cigaretě a registujte momenty, ve kterých jste kdysi kouřil dnes jste si už odvykl. Též pozorujte jak se vám lépe dýchá. Dávejte v této době obvzlášť pozor na váhu! Určitě budete mít o pár kilo víc. Nejezte víc, radši pijte vodu. Cvičte, běhejte, jezděte na kole, choďte na dlouhé procházky. Hlavně si nenechte nakukat od číhajícího kuřáka, že to prase je výsledek zavržení cigárek. Rok + 1, když to vydržíte rok, pak by jste celkem v bezpečí. Fyzická nutkání kouřit, nenecháte-li se svést "jednou za čas si zapálit" vás opustí docela. Budete někdy mít mírný záchvěv jakési matné chutě na cosi (po jídle, při pití) ale už pomalu ani nebudete věřit, že to je zbytek kuřácké vášně.

1 0
možnosti
Foto

Díky za velmi obsáhlý komentář a zkušenosti, v první fázi odvykání je to přesně jak píšete :)

0 0
možnosti

R^

Gratuluji!

Není to jednoduché přestat kouřit. Pokud na to budu mít čas a dost sil, tak Vám, specielně Vám, napíši povídání o kouření.

Dnes něco jako fór. Osacar Wilde se chlubil, že přestat kouřit je maličkost. "Já už jsem přestal čtyřicetkrát!"

:-)

1 0
možnosti
Foto

Díky, budu se těšit a vtip je super... navíc, ze života R^;-D

0 0
možnosti
Foto

Filipe, fandím Vám v tomto velice a držím palce!

Přestal jsem kouřit ve dvaceti, prostě jsem se jednoho dne naštval a skončil. Předtím jsem nějakou dobu pracoval ve sklárnách a tam to jelo, klidně i krabička za směnu. Ale to naštvání, které mě vedlo k tomu, že jsem skonči, mi opravdu vydrželo. A tak mohu potvrdit, že to jde, dá se to zvládnout.

2 0
možnosti
Foto

Tak "tlamu" už jsem si natloukl, vím, že už nesmím, díky :-)

1 0
možnosti
Foto

R^Filipe, vydrzte, jste pasak. Ja taky x-krat zkousel prestat, ale nikdy se mi to nepodarilo. Pred cca pul rokem jsem presel na "zahrivany" tabak. Pry to o dost min skodi, ale zavislost je to porad.

1 1
možnosti
Foto

Díky, držím palec, pokud se rozhodnete do toho šlápnout :-)

1 0
možnosti
Foto

I32v74a75n 63M22a16r28e89k

20. 7. 2019 13:30

Jak jsem přestal? Jednoduché počty p:Vracovský. Jedna cigareta má 7cm? Vykouřil jsem jich deset za den. Což bylo denně retko dlouhé 70cm x 365 dní v roce = 255.5m dlouhé retko ročně - hrůza.;-(

Druhá "matematika" je též celkem zajímavá. Před nějakým čase stávala krabička "Davidoff" 90 Kč, jeden rohlík stál 1.50, takže 1 krabička cigaret = 60 rohlíků? Při spotřebě 10krabiček za měsíc, jsem "prohulil" 600 rohlíků8-o

Je to neskutečný nepoměr. 10 krabiček za měsíc jsem tehdy vyhulil v naprosté pohodě, ale zkuste sníst za měsíc 600 rohlíků. 8-o ;-D R^

1 0
možnosti
Foto

Já nedávno viděl Davidoffky u známého a už bych je ani nepoznal...ale je to přesně ta značka, na kterou mám pořád chuť, popravdě si nepamatuji, kolik stála když jsem s tím sekl, tuším kolem šedesáti korun, ale ruku do ohně bych za to nedal ;-D, díky za zastavení.

0 0
možnosti
Foto

J61a98n 93Š61i55k

20. 7. 2019 12:48

Mám to s kouřením podobně, Filipe. Nekouřím osm let. Přestal jsem v nemocnici, kam mi žena zapomněla přinést cigarety. Ale vždycky když je možnost, jdu do skupiny ke kuřákům se nalokat. Jinak bez kouření je mi o moc lépe a některé věci si člověk lépe vychutná. Nejen jídlo, třeba i procházku v lese. Ale na úžasné momenty s kávou a cigaretou, zejména ráno na zahradě, nikdy nezapomenu. :-) R^

2 0
možnosti
Foto

Ano, snad už Ďábla pokušení, známe dostatečně, budeme si držet palce :-)

0 0
možnosti
Foto

Nekouřím po nevýslovném utrpení z absťáku přes 20 let. Ono přestat kouřit ze 100 cigaret na nulu je záhul na psychiku, na cévní oběh a na to hnusnou závislost vůbec. Bylo to, jako kdybych byl několik let na heroinu a pak bych chtěl s tím seknout. Upřímně řeknu, že to byl snad můj padesátý pokus, který sem tam vyšel, abych nakonec podlehl recidivě.

Dnes mám CHOPN a moje plicní lékařka mi říká, že jsem přestal kouřit těsně před tou pověstnou 12. hodinou. Kdyby nade mnou nevisel ten damoklův meč blízkého úmrtí, nepřestal bych a minimálně 15 let bych tu již nebyl. Kouřil jsem od 8. let, před školou či za školou a když si děti dávali závazky, kdo kolik nasbírá sterého papíru či léčivých bylin, já jsem do sešitu ve svých 14. letech napsal, že přestanu kouřit. Přestal jsem až za více než 30 let. Ani nechci počítat, kolik peněz jsem odevzdal státu a našemu tabákovému průmyslu.

Kdyby to člověk věděl když byl ještě dítě a starší kamarád mu dal cígo, s díky bych odmítl. Ve svých 8. letech jsem se ovšem cítil jako dospělý...

1 0
možnosti
Foto

Díky za silný příběh a návštěvu :-)

0 0
možnosti

Že mám k nikotinu kamarádskej vztah jsem poznal už v mládí, kdy jsem vyšňupával hladinu modravého dýmu vznášejícího se obývákem z tátovejch Líp. Později na vojně jsme hulili snad všichni.

Ve třiatřiceti jsem se přihlásil do Svazarmu, kde jsem absolvoval na bazénu vstupní test pro zájemce o přístrojový potápění. A tam to zaznělo natvrdo, buď kuřák, nebo žabí muž. Zvítězilo to druhý a já patnáct let nekouřil a nedělalo mi to žádný potíže. Pak jsem měl nepříjemnou chorvatskou záležitost ve čtyřiceti metrech a já se neutopil jen díky svému kamarádovi. Na lodi jsem pak svůj návrat do života oslavil taky cigárkem. Pak to chvilku vypadalo jako jo a ne, ale nakonec, potichu a nenápadně zvítězily cigára a já jsem začal to patnáctiletý nikotinový manko dohánět.

Vám, Filipe, přeju úspěch.

2 0
možnosti
Foto

Díky za přání i příběh :-)

1 0
možnosti
Foto

P.S.: ten palec je vod celoživotního kuřáka, kterej se rozhodl, že naposledy si zakouří až v krematoriu, ale pak se na to vopravdu už vykašle;-)

1 0
možnosti

Jsem abstinující kuřák 6 let 6 měsíců a dneska máme dvacátého, takže 20 dnů ... kouř z cigaret mi začal neuvěřitelně smrdět ... ALE! občas si řeknu, tak a teď ještě cígo a svět by byl dokonalý ;-D Pochopitelně si to jen řeknu a trochu nerozumím lidem, kteří nekouří několik let a znovu začnou, ale holt jsou to ty slabůstky, že ano.

1 0
možnosti
Foto

Díky za sdílenou zkušenost :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS