Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V kočáru s Andrejem Babišem

aneb o čem se mi snívá, když ještě můžu spát. Ale přiznávám,  je to jen pohled drobného živnostníčka, třeba se pletu..

Jel jsem nedávno s Andrejem rozkvetlým řepkovým polem a kochal se tou nádherou z které přecházel zrak.

Tak krásně sjednocenou a vyschlou krajinu jsem už dávno neviděl. Nekochal jsem se pravda dlouho,  neboť mírné dušení a slzami zalité oči člověku hned připomenou,  že i po čtyřicítce se dá chytit alergie jedna báseň.

"Ale není to krása Fildo?  I ty motýle zase budou."

Když se mi na chvilku povedlo přestat se dusit musel jsem přitakat.  "Máš recht Andreji.A nikde neřvou žádný otravný ptáci, nebzučí protivnej hmyz. To je klid .Ale motýle zas budou, jednou snad..."

Ze snění nás probudilo náhle drncání a kodrcání našeho výletního kočáru, když přejížděl hromádky mrtvých hrabošů, káňat a čápů .I spousta jiné neužitečné havěti tam bylo, kterou jsem ani neznal. Vzduchem se linul nasládlý pach zdechlin.

Abych prolomil náhlé nepříjemné mlčení změnil jsem téma.  "Tak ta Šichtařová, představ si má celý ty roky pravdu, ekonomika už nám zpomaluje.Řítíme se do dlouhé černé noci Andreji. " "Neboj, bude líp." rozesmál se po Jánošíkovsku můj příjemný společník. "Mě tedy určitě!". Smál se, až se za břicho popadal. "Neporoste cena práce, dotace budou, konkurence tu už skoro nemám....  I ty motýle budou.", nedal si pokoj a stále se vracel k oblíbenému tématu....

Pak jsem se naštěstí probudil.

No nemyslím si, že nám bude líp až to období veselé konjuktury z posledních let skončí.

A nemyslím si,  že největším hrobem budou prožrané rozpočty tučných let, za které si můj společník ze snů kupoval hlasy voličů.

Myslím si, že u nás je obrovská masa lidí nucena žít v zaměstnaneckých poměrech,  protože jim stát doslova brání živit se samostatně vlastní prací.

Zkuste třeba doma napéci sušenky a dezerty na oficiální prodej.  Bez obrovské investice to nejde.

Pořiďte si na vsi kravku,  nebo kozu a vyrábějte na prodej sýr,  kolik do toho budete muset nasypat.

Každý na ty startovní investice nemá a k tomu se dohled na "óesvéčka" neustále zvyšuje. Mám dojem, že brzy budu podávat hlášení i o tom kolik čeho jsem snědl k obědu a prokazovat, kde jsem na to vzal.

Tak si říkám pane premiére, až vjedeme do toho temného tunelu....  Aby nám ti drobní živnostníčci nescházeli.

Ale přiznávám, je to jen pohled jednoho z nich, třeba se pletu....

Díky a ahoj Filip.

Autor: Filip Vracovský | sobota 22.2.2020 6:40 | karma článku: 32,24 | přečteno: 1021x
  • Další články autora

Filip Vracovský

Není jen primitivní. Je ubohá a stydím se za ni. Zamyšlení s Josefem Nožičkou

Když jsem viděl novou kampaň SPOLU poprvé, myslel jsem, že mi někdo nasypal něco do pití. Že to nemůže být pravda ....

2.5.2024 v 20:17 | Karma: 36,07 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Politika

Filip Vracovský

Blíží se nám sezóna. Nešikanujte nám prosím číšníky !

Lehce nekorektně, vážně nevážně. S láskou neláskou. Na Prvního máje autorova klávesnice nezbedná je ....

1.5.2024 v 5:58 | Karma: 17,59 | Přečteno: 592x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Vracovský

Chcimír. Zamyšlení s panem Flaškou ...

Přečetl jsem si po ránu blog Tomáše Flašky a šel jsem něco napsat do diskuze.... No , je toho víc. Tak volím tuto polemiku/zamyšlení.

30.4.2024 v 8:39 | Karma: 32,16 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Společnost

Filip Vracovský

Tvrdé jádro nezávislé dezinformační scény unesené mimozemšťany ?

Aneb Československo ještě žije... Dokud kape ( ne na karbid, ale na účty) je zač bojovat.... No ne ?

28.4.2024 v 10:18 | Karma: 15,31 | Přečteno: 735x | Diskuse| Společnost

Filip Vracovský

Můžeš jí zkoušet rozkopat ksicht ...

Trocha slov takhle o jarní noci ... a Radůza zazpívá tomu komu slova nestačí. Dřív než kohout zakokrhá....

27.4.2024 v 3:40 | Karma: 11,29 | Přečteno: 457x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Zemřel bývalý šéf izraelské společnosti přátel ČR. Přežil Osvětim, skrýval se v Praze

4. května 2024  11:39

Ve věku 99 let zemřel někdejší předseda Izraelské společnosti přátel České republiky a jeden z...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Prokremelští motorkáři přijeli na hřbitov do Brna, chtějí až do Berlína

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  10:42

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 648
  • Celková karma 25,53
  • Průměrná čtenost 2134x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik