Jak jsem přestal kouřit

20. 07. 2019 5:37:53
Vlastně nepřestal, myslím, že tahle závislost člověku z krve nevymizí, takže se spíš sluší říct, že úspěšně abstinuji.

Můj tatínek byl náruživý kuřák až do smrti.Když umřel, jedna z věcí, která mi po něm zbyla byl velký kufr našetřený na začátek penze, cigarety a viržínka...

Mamina přestala krátce kouřit, v době kdy byla se mnou těhotná, ale definitivně poslední cíčko típla až s mladším bráchou o pět let později.

Celé dětství jsem do táty rejpal, že to smrdí ať přestane, takže když jsem začal kouřit v učení já sám, na chlubení to nebylo...

Čítával jsem historky o tom, jak první cigareta roluje kuřákův žaludek a nechutná.No mezi mnou a nikotinem to byla láska na prvního šluka.A připadal jsem si najednou tak velkej (taky jsem byl, ale kretén), dospělej a zajímavej. V té době jsem ještě hodně sportoval, ale pár let na to jsem se už pohyboval jen po hospodách (práce i koníček v jednom, není to krásné, když se to člověku spojí?) , mezi rockery a nejdál jsem došel k bandě začínajících literátů.

Zkráceně řečeno, při laskání múzy i při poslouchání těžkejch kovů je zapálenej čvaňhák takřka povinnost. Čerstvej vzduch hrozí, že by vás mohl zabít.A vyběhnout z kuchyně párkrát potáhnout, zmizet z toho stresu, to je skoro jako milování.

A tak se Filípek rozkouřil do docela slušné formy.

A čas plynul, měřen vysypanými popelníčky.

A plíce si nejspíš dvakrát nechrochtali....

Jednou v hospodským sklepě skládal nějakech osmdesát sudů piva a jelikož je stavěl na sebe, aby se ta esence nejsladší hořkosti do toho sklepa vůbec vešla a ještě na něj u toho lezla nějaká viróza, docela si u toho zakašlal.Když potom přišel nahoru, od stolu štamgastů se začal ozývat hlahol "Si zapal ty blbe, ať si odkašleš".Tak to bylo zhruba to slušnější co si vyslechl.Nakráčel k nim, furiantsky rozmačkal krabku se slovy že "JÁ kouřit vůbec nemusím.". A bylo to. Bez jediného problému, jsem nekouřil skoro tři roky.

Ale člověk míní a tabák mění.Nebyl bych to já, abych si jednou posilněn alkoholem na bigbítu nezapálil.Jedna mi přeci nic neudělá a i kdyby, zbavit se toho zlozvyku je brnkačka,nevím, že s tím všichni tak nadělaj...

A brzy se nám Filda dostal do svého oblíbeného stádia, kdy třeba u kartiček dokázal z jednoho cigárka mazácky šlukovat v koutku úst, druhé blikalo odložené v popelníčku a třetí měl filuta ve startovací poloze za uchem.Když se rozhodl podruhé s tím zlořádem seknout, nebyla to už taková sranda.Končil skoro rok.Několikrát to s vypětím všech sil dával a mátožil se bez nikotinu světem i několik dní.Na dně.Chcíplej, opocenej a vzteklej.Pak přišla úleva.První potažení po několika dnech, ta slastně motající se hlava...

Ale nevzdal to a jednou to prostě klaplo.

Netvrdím, že jsem nekuřák, to už nebudu nikdy, ale prostě jsem si deset let nezapálil..Víc mi to dalo, než vzalo.I v práci to hodně pomáhá, zmrzačený čich i chuť se za nějaký čas vrátí.Ale ještě po těch letech si dovedu představit tu slast, kdybych až teď dopíšu, vyšel na balkon.Vzduch tam přímo kvete vůní nedávného deště.A já si pouštím jednu do průdušek.Úplně cejtím, jak to příjemně šimrá a motá se mi hlava štěstím...Ale vím, že už to neudělám..

Díky a ahoj Filip.

Autor: Filip Vracovský | sobota 20.7.2019 5:37 | karma článku: 26.44 | přečteno: 742x

Další články blogera

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 72 |

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 16.77 | Přečteno: 491 |

Filip Vracovský

Slovo Mír skutečně není sprosté

Ani za Varšavské smlouvy nebyla válka tolik populární , aneb pravda a spravedlnost v podání toužebných přání fanatiků ......

23.3.2024 v 4:39 | Karma článku: 28.52 | Přečteno: 1006 |

Filip Vracovský

Smrtelné hříchy a blafy školních a závodních jídelen

Jídlo.... Společné téma, protože je to jedna z našich základních potřeb.... Společné stravování a jeho forma ... Pozůstatek kolektivizace, nebo ne ?

17.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 24.92 | Přečteno: 914 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 3 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 72 |

Ladislav Pokorný

Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp

Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.

28.3.2024 v 16:51 | Karma článku: 37.07 | Přečteno: 840 | Diskuse

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 33.18 | Přečteno: 3173 | Diskuse
VIP
Počet článků 635 Celková karma 26.36 Průměrná čtenost 2166

Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...