Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem se orosil a snad poprvé mi došla řeč....když došlo na Babiše.

Kdo mě zná trošku blíž, ten ví, že jsem si od podzimu ke spoustě svých aktivit moc rád vzal poloviční pedagogický úvazek na jedné hotelové škole.

Činnost je to sice náročná a kdo ve školství pracuje, dobře ví, že rozhodně není vyvažována zlatem. Ale čtvrt století brblám, že z našich učilišť a hotelovek nevychází ani z poloviny připravení studenti jak by bylo třeba.

Tak se pokusím s tím něco udělat.Buďto to půjde.Nebo pohořím.Nic mezi tím nechci.To bych do systému vůbec nemusel vstupovat.

Za těch čtvrt století jsem na provozech vychoval nejednoho profíka.Nevidím důvod, proč by to nemělo jít na škole.Tak mi držte palec.

Ale o tom jsem psát nechtěl.

Kdo mě alespoň trochu zná, zná i mé politické názory.A zná rovněž mé bytostné přesvědčení, že konkrétní politika do škol nepatří.Sám jsem si užil nesmyslů v "Občance" svého času víc než dost.

Navíc obecné pravdy se dají najít spíš v historii, než v aktuálním dění.Na to máme příliš málo informací, jsme moc zaujatí, nevidíme co nechceme.To platí napříč politickým spektrem.

Praktická zkušenost šéfkuchaře mě naučila znát na vše rady, odpověďi, nenechat se vykolejit. A i když uvnitř člověk zakolísá, směrem ven by to nemělo být znát.

Nikdo mě neuvedl do rozpaků, snad nikdy co si pamatuji. Až včera studenti.Probíráme takhle farmářské chovy, potraviny, jestli bio ano, nebo ne... A najednou bum, začnou padat otázky na Vodňanské kuře, na Babiše, co si o něm myslím a mám co dělat abych hodinu vrátil zpět k potravinám.

Myslím, že se to povedlo korektně a diplomaticky jsem se vyjádřil tak, že jsem se vlastně nevyjádřil.

Ale uvnitř jsem doslova hejkal radostí.

Není to s námi tak blbé jak to vypadá.

Díky a ahoj Filip.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Filip Vracovský | úterý 11.12.2018 8:11 | karma článku: 26,06 | přečteno: 1218x
  • Další články autora

Filip Vracovský

Degustační menu našich studentů pod vedením kuchařských legend ...

Duben byl pro talentované adepty řemesla (nejen na naší hotelovce) ve znamení zajímavých gastronomických akcí. Vezmu vás do zákulisí některých z nich...

8.5.2024 v 6:52 | Karma: 8,80 | Přečteno: 108x | Diskuse| Fotoblogy

Filip Vracovský

Není jen primitivní. Je ubohá a stydím se za ni. Zamyšlení s Josefem Nožičkou

Když jsem viděl novou kampaň SPOLU poprvé, myslel jsem, že mi někdo nasypal něco do pití. Že to nemůže být pravda ....

2.5.2024 v 20:17 | Karma: 37,85 | Přečteno: 1719x | Diskuse| Politika

Filip Vracovský

Blíží se nám sezóna. Nešikanujte nám prosím číšníky !

Lehce nekorektně, vážně nevážně. S láskou neláskou. Na Prvního máje autorova klávesnice nezbedná je ....

1.5.2024 v 5:58 | Karma: 18,27 | Přečteno: 615x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Vracovský

Chcimír. Zamyšlení s panem Flaškou ...

Přečetl jsem si po ránu blog Tomáše Flašky a šel jsem něco napsat do diskuze.... No , je toho víc. Tak volím tuto polemiku/zamyšlení.

30.4.2024 v 8:39 | Karma: 32,50 | Přečteno: 1443x | Diskuse| Společnost

Filip Vracovský

Tvrdé jádro nezávislé dezinformační scény unesené mimozemšťany ?

Aneb Československo ještě žije... Dokud kape ( ne na karbid, ale na účty) je zač bojovat.... No ne ?

28.4.2024 v 10:18 | Karma: 15,32 | Přečteno: 744x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Politici si na Vítkově připomenou výročí konce války, Pavel jmenuje generály

8. května 2024  8:50

Lidé si ve středu na různých místech Česka připomenou výročí konce druhé světové války. Nejvyšší...

Rusko útočilo desítkami střel a dronů, poškodilo tři ukrajinské elektrárny

8. května 2024  7:09,  aktualizováno  8:30

Rusko v noci na středu vyslalo na Ukrajinu více než 50 střel a 20 dronů, uvedl ukrajinský prezident...

Jedenáctý nejteplejší měsíc v řadě. Duben opět trhal historické rekordy

8. května 2024  7:44

Letošní duben se jako 11. měsíc v řadě stal nejteplejším v historii měření. Podle meteorologické...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

  • Počet článků 649
  • Celková karma 24,96
  • Průměrná čtenost 2130x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik