Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J37a78n 92M15a50r56e54k

26. 1. 2024 6:05

Pane Vracovský, zajímavý pohled na českou kuchyni pořídil pan Karel Čapek ve svém blogu "trochu nevlastenecká", kde m, j. píše..."a tuhle řezničinu (psal o typické české kuchyni) mi předhodí všude od Prahy až po dolní Václavice"...Tou řezničinou myslel jídlo, které běžně nabízely české hospody. Doporučuji přečíst. Ten blog se nalézá v souhrnu blogů K. Č. v knize Sloupkový ambit.

1 0
možnosti
Foto

Díky pane Marku, Čapka já rád ....

0 0
možnosti
JZ

Zapomněl jste na české vánoční cukroví, které je podle mého napodobenina arabského pečiva, dovezená nějakými poutníky nebo křižáky z Jeruzaléma.

Ale v tomhle smyslu je národní kuchyně každého národa z velké části kradená. Kdybyste Italům chtěl předhazovat každé rajče a papriku (původ Amerika) nebo zrnko rýže v rizotu (původ Asie, ale do Itálie asi dovezené někdy během renesance z Blízkého východu), to by vás hnali

1 0
možnosti
Foto

Zdravím, však jsem psal s nadhledem.... a u té italské je ještě zajímavost, že do světa se rozšířila.... zase z té Ameriky :)

0 0
možnosti
Foto

Je mi jedno, čím se zprasím, jestli je to z Česka nebo ciziny.😀

Skvělý blog, těším se na další.

0 0
možnosti
Foto

Díky Šárko, moc jsi mě potěšila :)

0 0
možnosti
JK

J66i42ř46í 83K19o68z68á19k

25. 1. 2024 16:42

Je mi celkem jedno, odkud to které jídlo pochází, hlavně když mě chutná!

3 0
možnosti
IL

I61v76a37n14a 80L20a86n65c22e

25. 1. 2024 16:35

Právě jsem udělala hrnec hutné zelnˇačky, je tak hustá, že v ní stojí i lžíce. Vařím si podle sebe, takže je narvaná hlávkovým zelím, kyselým zelím, brambory, párky a přihodila jsem tam i červené papriky. Nevařím podle receptů

0 0
možnosti
Foto

Miluju zelnačky.... nejradši mám variace na Valašskou kyselicu, s uzeným, klobáskou, švestkami....

0 0
možnosti
JH

Zaměňujete "tradiční" za "původní" - to není totéž.

Je úplně jedno, odkud jsme které jídlo převzali či nepřevzali. O tradiční českou kuchyni se jedná proto, že je u nás dlouhodobě oblíbená, hojně používaná a běžně p(r)odávaná (a nenárokuje si ji nikdo jiný, kde je třeba ještě oblíbenější - jako třeba Rakousko v případě řízku).

A třeba k těm omáčkám - ve Francii jsem byl mnohokrát, v různých částech, ale třeba svíčkovou na smetaně jsem tam tedy nikdy v restauraci na jídelníčku nenašel. O tom, že tradiční česká svíčková se podává s houskovým knedlíkem ani nepíšu...

7 0
možnosti
MR

Četl jsem před lety knihu anglického autora o středoevropské kuchyni. Bohužel si nepamatuji ani název ani autora. Nicméně tam uváděl, že ze všech bežných jídel dnes podávaných je originálně česká pouze ta svíčková na smetaně. Třeba losos tam není považován za běžně podávané jídlo v ČR.

0 0
možnosti
JB

J25i92ř44í 15B35o91č39e44k

25. 1. 2024 12:23

už dlouhou dobu si myslím, že by měl někdo vydat nějaký gastronomický zeměpis. kuchyně je to totiž globazilovaná už staletí a to ovlivňování je obrovské. opravte se mě, jestli se pletu. těstoviny nejsou italské, ale asijské. naše knedlíky nejsou úplně originální. hádáme se o ně s Rakouskem a pokud se podíváme po světe, v hodně zemích se vaří něco podobného. a co bylo dřív ? italská pizza nebo francouzský quiche ? celý balkán je ovlivněný Tureckem a Arábií. Amerika je mix celého světa a rozhodně ne jenom hot dog a hamburger, ta je bohatší než si myslíme. nedávno byla diskuze o haluškách. které ale pochází z Valašska..... mě tyto diskuze o jídle baví

3 0
možnosti
Foto

Jestli se o české kuchyni chcete něco dozvědět, nahlédněte do kuchařky Magdaleny Dobromily Rettigové. První vydání 1825.

Řadu pokrmů dnes neuvaříte, neb potřebné suroviny těžko seženete, třeba raky či šnečí ocásky.

2 0
možnosti
Foto

Ešte som chcela dodať, že je veľmi sympatické, že Vy svoj fortieľ a kulinárske umenie odovzdávate ďalším generáciam

2 0
možnosti
MV

diky za tohle pruvodcovani!

0 0
možnosti
Foto

Ja z každej tej národnej kuchyne mám rada niečo

2 0
možnosti
  • Počet článků 644
  • Celková karma 25,15
  • Průměrná čtenost 2147x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik