Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Velice dobře napsáno. Bohužel jsme národ, který glorifikuje jen Ty, kteří jsou momentálně považováni za naše spojence a kálí na Ty, kteří stojí na druhé straně. Toto plně platí, jak za předchozího režimu, tak i dnes. Co mně mrzí nejvíce, jak poplatní jsou tomu zejména učitelé, kteří formují názory mladých, pokroutili naší výchovu, pokrucují dnes. Co se týče poznámek Pavla Dvořáka, tak u něj zcela normální, bohužel jízlivý a asi v životě velice nešťastný člověk

7 0
možnosti
Foto

Velmi rád si vždy přečtu blog, který má morální rozměr.

Pan Filip má pravdu, že na porážce nacismu se podílela aliance spojenců. Je ale také spravedlivé objektivně přiznat, že největší podíl na tom měl Sovětský svaz.

Stejně tak, že i přes společný cíl porazit Hitlera nebyly jednotlivé státy ani během války jednotné a prosazovaly své vlastní politické zájmy.

V těchto dnech bychom ale měli zapomenout na politiku, bez jakékoliv ideologie připomínat všechny hrdiny, kteří si zachovali čest v těžkých dobách a riskovali či dokonce obětovali vlastní životy kvůli své zemi, ale i kvůli světovému míru (ať už to zní, jakkoliv pateticky). Za tuto výzvu a připomenutí proto karma R^.

Dovolím si ale tak vážné téma trochu odlehčit. Vyrůstal jsem v době, kdy bylo jedinou "pravdou", že nás osvobodila Rudá armáda, a o podílu americké armády se nesmělo mluvit. Přesto ale lidé pravdu znali. Když jsem kroutil základní vojenskou službu v Rokycanech, tak jsem slyšel, že se místní lidé domlouvali, že se sejdou u Divíška. Teprve když jsem se na to jednoho místního zeptal, tak mi vysvětlil, že jde o sochu Rudoarmějce a že mu říkají Divíšek proto, že se asi diví, co tam dělá, když Rokycany osvobodili Američané.

3 0
možnosti
Foto

Bráno počtem obětí, tak měl největší podíl Sovětský svaz, i když to bylo zapříčiněno z velké části jejich vojenskou "taktikou", při které nemá lidský život absolutně žádnou cenu. Jinak Sověti osvobodili jenom to, co měli na cestě z Moskvy do Berlína, kam by se nikdy nevydali, kdyby Hitler nepodrazil svého parťáka Stalina. A kdo ví, jestli by tam došli, nebýt obrovské materiální pomoci spojenců. Já je za osvoboditele nepovažuji, ať si o mně myslí kdo chce co chce.

2 2
možnosti
Foto

J52a33n 56Š98i36k

9. 5. 2021 14:26

Děkuji Vám za článek Filipe. Četl jsem ho už dopoledne, seděl venku na houpačce a říkal si jestli bylo na zahradě v roce 1945 stejné počasí. V naší české společnosti cítím čím dál větší tendenci růstu nenávisti ve jménu čehokoliv od východu na západ, dokonce prý i ve jménu dobra Copak je to možné ? Něco jako nenávist ve jménu dobré věci vůči té špatné neexistuje, protože nenávist sama je v principu zlá a vyvolává zlé věci, jako třeba násilí. Váš článek je jeden z mála, několika oáz v poušti, který proti té tendenci staví hráz. Díky a hezkou neděli

6 1
možnosti

Omluva za mínus, má být plus

0 0
možnosti

J63a35n 68R69á62ž

9. 5. 2021 12:15

Velmi dobře napsanéR^

6 0
možnosti
Foto

Dobrý den, u něj platí jak v čem.... měl i tolik špatných vlastností, že máme kliku v tom na jaké straně se narodil....

1 0
možnosti
Foto

Tak jste si také zatančil.

Srovnejte s článkem pana Turnera. Bez patosu, objektivní, prost nepatřičných emocí.

0 5
možnosti
Foto

Snažil jsem se netančit, ne se vyhnout patosu, nepovažuji ho u některých témat za jedovatý.Stejně jako jinde satiru. Nemám potřebu se s kýmkoli srovnávat, pan Turner je bez diskuze jeden z nejlepších na blogu. Nicméně i on z mého pohledu smotal dohromady dvě věci. Já měl štěstí, že jsem od dětství dobře znal jednoho z vetreránů od Tobruku a díky tomu pohled řady dalších "zápaďáků"... Oni komunistický režim a své spolubojovníky z východní fromnty neházeli do jednoho pytle. Takže promiňte, ale budu se držet jejich autentického pohledu a ne agitátorů dneška, nedělal jsem to tak nikdy.

9 0
možnosti
Foto

Jedna nedělní karma.:-)

8 0
možnosti

Netřeba k blogu nic dodatR^ u nás v Plzenském kraji jsem dnes již viděl jednu oslavnou "Spanilou jízdu" amerických vojenských veteránů, uctivě jsem uhnul .....

2 0
možnosti
Foto

zdravím... já jsem na americké veterány fanoušek :-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS