Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

já mám v paměti film pod vlajkou vycházejícího slunce ..někdy v polovině 70 let jsem na tom byl na hradbách

1 0
možnosti
JD

jinak dobrý byl železný kříž či ponorka .. ovšem kniha žraloci a malé ryby je nad filmy

1 0
možnosti
PP

Tak jsem si maně vzpomenul na jinou klasiku "Most u Remagenu" z roku 1969. To se ze tří čtvrtin natáčelo u nás a hlavní roli si střihnul starý most v Davli u Prahy. Dokonce tam na jedné straně i tunel kvůli filmu vykopali. Jenže jim do toho natáčení přijely v srpnu 68 skutečné sovětské tanky, takže poté co filmový štáb poměrně dobrodružně opustil republiku, se to dotáčelo v SRN a Itálii.

2 0
možnosti
Foto

Americké tanky pak nechtěně hráli v Sovětské propagandě...

1 0
možnosti
Foto

Nejsem znalec, ale neviděl náhodou někdo film "Břeh"? Zanechal ve mně silný dojem. - Byla jsem hodně mladá. :-)

1 0
možnosti
Foto

P10e37t33r 87O27m31e56l41k84a

14. 4. 2021 16:44

jj...těžká romantika :-)

1 0
možnosti
LH

Z poslední doby Králíček JoJo - natačel se převážně v ČRR^

2 0
možnosti
Foto

Jo, jo... tedy ano, ano... :) dílky za připomenutí

0 0
možnosti
Foto

Trochu bokem k tomuto tématu, spoustu až neuvěřitelných historií z války uvádí na Youtube historik Mark Felton. No jo, je to anglicky, ale mluví dost srozumitelně.

Třeba příběh o tom, jak celá jednotka granátníků SS střežila vězení při Norimberském procesu: https://www.youtube.com/watch?v=_qcEFnGeZ6A

"Unbelievable but true - an entire unit of former Waffen-SS Grenadiers were retrained and deployed by the Americans to help guard the Nuremberg Trials in 1946-49."

1 0
možnosti
Foto

Díky za tip...i návštěvu.

0 0
možnosti
PB

P64e74t45r 87B25u23r39i21a40n

14. 4. 2021 14:00

Díky za tipy.R^

1 0
možnosti
JZ

Zasloužená karma. a děkuji za připomenutí. :-)

1 0
možnosti
MB

Neznám chlapa, který by rád nečuměl na válečné filmy. Jistě, je otázka, co tam pak vlastně chce vidět ? Pro mne pak určitě - "Nejdelší den". Vylodění v Normandii. Je tam vše, od myšlení nejvyššího vedení - po konání prostého jednotlivce.

Mnohde se s přáteli shodujeme, že že nejlepší - Je legendární seriál M*A*S*H. Antiválečné, pojednání o válce ! V hlavní roli humanista, doktor Pierce - Alan Alda. Až neuvěřitelné ! Poslední díl, v roce 1983 sledovalo více než 125 milionů lidí ... :-)

1 0
možnosti
Foto

Díky za komentář :) Nejdelší den... no mám k Normandii osobní vztah a vyloďovací pláže, muzea apod. nachozené :)

1 0
možnosti
Foto

Zdravím :-)nepůjdu po filmech velkých, půjdu po klubovějších a určitě tu budu tu za exota...ale něco tak výjimečného, co se mi zapsalo do dětské duše, je sovětský film A jitra jsou zde tichá. Zkrátka dodnes v hlavě...Nikdo tohle téma neudělal...za mne stará dobrá ruská literární duše vtělená do filmu...

A co se týká nejhoršího zadrápnutí pod kůži v hrůze - tak, že to už NIKDY jako bebí nechci vidět - je Zafranovičův Pád Itálie...

Vždycky se ráda podívám na Most přes řeku Kwai...a opravdu, opravdu mám zvláště pro závěrečné epizody, kdy se láme chleba, ráda Hřebejkovo Musíme si pomáhat:)

2 0
možnosti

A co takhle "Jdi a dívej se"(1985).

2 0
možnosti
ŠM

a možná bych tam zařadila i film Hřbitov pro cizince ( co se dělo po válce s našimi letci u RAF)

1 0
možnosti
  • Počet článků 643
  • Celková karma 25,88
  • Průměrná čtenost 2150x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik