Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Kristepane... bramborovy tasticky s povidlama a máslem a opecenou strouhankou... Majstrstyk moji babičky. Dělám je taky, ale babiccin šmrnc prostě nemaji.

2 0
možnosti
Foto

Mňam :-), pěkný večer Marku :-)

0 0
možnosti
PN

P38e89t39r 79N89e44d24v30ě35d

27. 9. 2020 17:49

Páni, ty škubánky (vypadají jak opečené na másle) s panenkou.....už aby někdo vymyslel na tohle tiskárnu...

2 0
možnosti
Foto

No jasně, opečení na másle čí sádle jim dodá další rozměr, díky za návštěvu :-)

2 0
možnosti
Foto

Filipe, děkuji za sympatický blog, který se jmenuje tak pozitivně, že mám chuť jít zadělat těsto. A zajímalo by mě, jak to děláš, že při pohledu na ty fotografie cítím i vůně, to by mě fakt zajímalo. :-) R^

1 0
možnosti
Foto

Díky moc a doufám, že jsi neodolala a zadělala :-)

0 0
možnosti
Foto

I76v34a18n 25M18a14r15e45k

27. 9. 2020 14:28

Opatrně s tím "nitrožilním" podáváním pane Vracovský. Před časem, jsem ležel a interně v KNTB ve Zlíně. Na vedlejším lůžku ležící děda při vizitě nekompromisně oznámil primářovi, že pokud nedostane na oběd guláš a pivo, odmítá jíst. "V pořádku", odvětil mu primář,

V čase oběda přivezla sestra stojan a dala dědovi nitrožilní infuzi. Po chvilce se objevil na pokoji primář a oznámil strýčkovi "to máte ten guláš, odpoledne ještě dostanete pivo". . . . . Toho už se ale strýček kupodivu nedomáhal.. . . . . Vám karma, za obrázky i za text. R^

1 0
možnosti
Foto

Budu příště opatrnější ;-D, díky za návštěvu :-)

0 0
možnosti
Foto

J31a69n81a 10M55a12j89o89v86á

27. 9. 2020 10:18

ajaaaaj, to se mi to udělaly chutě...díky.

1 0
možnosti
Foto

Není zač, já díky za návštěvu :-)

0 0
možnosti

Švestkové knedlíky jedině s mákem, máslem a cukrem!;-O;-D

1 0
možnosti
Foto

Bez zakysanky to není ono:-);-D

1 0
možnosti
Foto

V létě jahodové knedlíky, koncem léta a na podzim švestkové knedlíky, mohou být i z kynutého těsta, ale já je také nejraději dělám z bramborového těsta. A nahoru tvaroh se zakysanou smetanou, lžičku mletého cukru a na to lžíci rozpuštěného másla. Nikdy se neomrzí... Vařila jsem je poslední dobou již třikrát. Vzpomínám si, že naše maminku je také dělávala, ale vařila i malé "kule" z tenkého přesného těsta. Dávala do nich sladké, kulaté švestky, durancie. Ty, pomaštěné sádlem a posypané mákem mi chutnaly nejvíc V tuto dobu také vařívala na dvorku ve velkém kotli švestkové povila. Na Slovácku se jim říká "trnky." (Ty se uchovávaly po celý rok v komoře ve velkém, hnědém kameninovém hrnci. Maminka je míchala velikým kopistem, které vypadalo jako pádlo. Povidla v tom kotli blkotala, pronikavě voněla, a nám dětem dělala chutě... Tatínek každému z nás vždycky vyřezal dřevěné lízátko, maminka nám je vždycky namočila v rozvařených trnkách, a my jsme je olizovaly. Byly jsem od nich "pomalované" až za ušima, ale musily jsme si dávat pozor, abychom si nespálily jazyk. Ňam... Kde jsou ty časy. Díky, Filipe, za milou připomínku. :-PR^

2 0
možnosti
Foto

Jó povidla :-) , díky za podělení se o vzpomínky :-)

1 0
možnosti

No jo, Filipe, to je vymazlený blog:-)))

Švestky jsou super surovina. Krom knedlíků mám ráda i palačinky potřené dobrou čokoládou (70%), a plněné švestkami krátce podušenými na másle, cukr, skořice. A navrch trochu šlehačky.

Díky za moc hezké nedělní ráno!

1 0
možnosti
Foto

Marie ahoj a díky, krásnou neděli i Tobě :-)

1 0
možnosti
ND

Všechno na fotkách vypadá náramně a bude jistě mňamkové s ambicí na řád zlaté vařečky.

Já jako staromilec miluju prostá česká jídla, třeba škubánky na sladko i slano, i jmenované placky.

Švestkové knedlíky mám také nejraději z bramborového těsta a s mákem.

Ovocné knedlíky jakékoliv umělá moje tchyně famózně...

Aprops podzim... Na stará kolena se mi stal příjemným svymi nedostižnými barvami a přechodem do období kdy tma je útulna se zapálenou svíčkou, kreslící na zdi stíny, vzpomináním a rozjímáním o nesmrtelnosti chrousta.

Bylo to období hub, lesního couráni a vůně houbových dobrůtek, na kamnech v pekáči se u babičky škvařila povidla ze švestek...

Hezký podzim, Filipe!

1 0
možnosti
Foto

Naďo díky moc a nápodobně :-) , krásný komentář.

0 0
možnosti
ZS

Nedávno jsem pojedla mňamózní panenku s lehkým přelivem švestkové omáčky, skvělá kombinace chutí. No a švestkové knedlíky, já mák nemůžu, nedělá mi dobře, místo něho kopeček zakysanky, buchy se švestkama - áááách jo. Jdu se mrknout do zeleniny, jestli mají pěkné švestky.

R^V

1 0
možnosti
Foto

Díky za návštěvu a přeji dobrou chuť :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS