Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pravda, o Rumunech se nemluví a přitom to byla právě rumunská armáda,která 2.5.1945 přišla do našeho města před hrdinnou sovětskou armádou. Stejně tak,se v našem městě více než 40 let a vlastně se o tom oficiálně nemluví dodnes, že to byla sovětská letadla,která celou jednu ulici zcela zbytečně ke konci války srovnala se zemí . Paradoxem je,že náletem postiženým lidem pomohla jednotka maďarské ,vlastně nepřátelské armády sídlící v Měšťanské škole .

0 0
možnosti

Dal jsem vám karmu, Filipe, za první odstavec. Ten je na knihu.

To ostatní nechápu. Asi nejsem účastníkem.

Ale ten první odstavec je bomba. :-)

1 0
možnosti
Foto

Díky Petře... Inu v konečném důsledku není poražených ani hrdinů. A jelikož pevně doufám, že o zásluhách spojenců na konci války nikdo nepochybuje, dluh vůči "Vlasovcům" a povědomí o nich se lepší, o padlých Rumunech se moc nemluví, nejsou v módě, tak jsem se pokusil....přeci jen 33. tisíc to už je pěkné městečko...:-)

2 0
možnosti

Připomíná mi to skvělou knížku Pavla Formánka "Mluviti pravdu"...v té je obsaženo téměř celé 20.století...

2 0
možnosti
Foto

Díky za tip, přiznávám, že jsem nečetl :-)

0 0
možnosti
Foto

Jsem moc rád, že jsme členy mezinárodních uskupení, jako je EU a NATO, což nám kromě mnoha výhod a společně sdílené odpovědnosti také přináší záruky bezpečnosti. Jens Stoltenberg se dnes zastal naší země a našich politiků, kteří jsou vystaveni vyhrožování a zastrašování ze strany Ruska. Přednedávnem se také vláda USA ohradila proti hackerským útokům na české nemocnice a zdravotní infrastrukturu a pohrozila, že to může být vnímáno jako nepřátelský útok na jednoho ze členů NATO.

4 1
možnosti
Foto

Marku úplně ideální by bylo, kdyby vojenských uskupení nebylo potřeba vůbec... ale to je utopie zatím :-)

0 0
možnosti

Filipe výborné, často mi tento problém rezonuje v hlavě a pořád se vrací. Nedávno byla uveřejněna teorie,co by bylo,pokud by nebyl Stalin a Hitler...našli by se jiní, jen by se jinak jmenovali...lidstvo je v podstatě nepoučitelné !!

2 0
možnosti
Foto

Díky, nedá se vyloučit, že jsme odsouzeni své chyby opakovat :-)

0 0
možnosti

Pane Vracovský, smekám. Na Rumuny u nás již dávno všichni zapomněli. A že jich zde kolem Brna spí svůj poslední spánek spousta.

4 0
možnosti
Foto

Díky moc, jako poloviční Brňák vím :)

0 0
možnosti

Filipe, ten blog je napsaný tak, jak je u Tebe zvykem. Takže palec nahoru.

Jen bych zmínila tu píseň Svatá válka. Jako kulturní počin je dle mého názoru hodnotná, protože charakterizuje dobu, ruskou mentalitu a sílu. Ale každý na to máme jiný pohled.

1 0
možnosti
Foto

Ahoj Maruško, díky :-) , já se u té písně prostě nemohu zbavit těch postranních dojmů, budu citovat sám sebe z diskuze, což neznamená, že chyba nemůže být na mém přijímači :-) mě nevadí ta píseň, ale to že ji použil ten kdo tou písní využité často sám zneužíval, v tu chvíli se podle mě z jejího patosu stává lež....

1 0
možnosti
Foto

Mám skulinu, vím že po boku Němců bojovali Rumuni. Můj o patnáct let starší strýc o tom napsal, jak v osmnácti musel k WEHRMACHTU a v Kavzkazu byli Rumuni jejich spolubojovníci. Škoda že ve škole mě o tom neinformovali. Možná jsem také chyběl. To strýcovo líčení jsem použil v mé první knize Transfuze. Děkuji vám všem za další informace! R^

1 0
možnosti

Váš strýc nelhal. Rumunsko bylo spojencem Německa, a u Stalingradu ztratilo 200.000 mužů (padlých, umrzlých, raněných, padlých do zajetí). V prosinci 1943 zahájila rumunská vláda ve Stockholmu tajná jednání se Sovětským svazem o ukončení rumunské účasti ve válce. Poté, co Sověti prorazili 19.8.44 frontu hájenou Rumuny a Wehrmachtem, a poté, co generál Antonescu odmítl požádat o okamžité příměří, král Michal ho nechal zatknout. 23.8. se Rumuni přidali na stanu Rudé armády a spojenců a pokračovali v boji proti dřívějšímu spojenci až na území Československa, přičemž nikdy nebyli uznáni jako spolubojovník. (cobeligerant). informace pochází z knihy Sedmasedmdesátiletá válka 1914-1991, autor Neagu Djuvara, nakladatelství Humanitas 2008, 2009, 2010

.

1 0
možnosti

Ta píseň ale není o lásce k režimu, nýbrž o lásce k vlasti, o odhodlání za ni bojovat a zničit agresora. Což je metaforicky vskutku svatý cíl.

Ti vojáce se nespojili s režimem, nýbrž na obranu sé země. Zvlášť když nacisté dokázali neuvěřitelné, to jest názorně předvedli, že jsou ještě horší alternativou než komunisticvký režim.

A tím se řídila i naprostá většina zajatců, nechtěla zradit svoji zem, což by se bojem po boku Reichu stalo. Hitler nešel do Ruska, aby jim daroval svobodu.

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, mě nevadí ta píseň, ale to že ji použil ten kdo tou písní využité často sám zneužíval, v tu chvíli se podle mě z jejího patosu stává lež.... díky za návštěvu :-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 643
  • Celková karma 25,74
  • Průměrná čtenost 2150x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik