Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D46a11v32i83d 78H72o31r39á71k

12. 1. 2020 19:31

To je náhodička. Od 16. hod na iDnes je k přečtení zajímavý článek s nadpisem Co na talíři v restauraci neuvidíte...,

viz :

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zemedelska-a-potravinarska-inspekce-restaurace-rychle-obcerstveni-potraviny-plisen.A200107_144949_ekonomika_maz

A co Vy na to ?

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den, dobytek se najde v každém oboru lidské činnosti, já píšu o restauracích .Díky za návštěvu....

1 0
možnosti

D72a41v96i72d 71V36l21k

12. 1. 2020 19:03

S tou vodou naprosto souhlasím!

2 0
možnosti

A ještě bych se zeptal, jak rádi, či neradi by kuchaři připravovali hmyzí speciality?

Shodou okolností nás zavedl průvodce do jedné čtvrti v Pekingu, kde byly stánky s těmito specialitami a tak jsem ochutnal nějaké štíry, či co to bylo za potvory osmažené na špejli. A kupodivu přestože to vypadalo, nevím jak popsat slušně... no docela zvláštně. Ale kupodivu to nebylo chuťově zase až tak špatné. Sice tam měli značný výběr od červů, brouků, přes šneky, mušle až po nějaké hady tak jsem toho tam víc neochutnal ale řekl jsem si, že se někdy podívám do Holešovic, kde na Výstavišti je každoročně něco podobného pár dní k ochutnání. Zatím mi to nevyšlo, takže jste mi článkem připomněl, že bych tam mohl letos zajet.

Ale mohla by to být inspirace i pro Vás, třeba byste měl pak bohatou návštěvnost.

1 0
možnosti
Foto

Já už jsem na broučí speciality starej, věnuji se jiné kuchyni, ochutnal jsem ledasco, ale přenechám jiným :-)

0 0
možnosti

Na bohatém západě si mohou dovolit dát vodu zdarma. Ale proboha nikoho nezabije těch pár korun za vodu zaplatit.

1 0
možnosti
Foto

Dobrý den, díky za navštívení :-)

0 0
možnosti

Smazak a palačinky jsou prostě "pásařina" ale pokud někdo nedělá v zákazkove ruční dílně, s nějakou tou otravnou rutinou se musí smířit. Voda je problém, mně se líbí styl, že ji automaticky podávají k objednávce, ale rozumná cena za servis mi taky připadá ok. Nelibi se mi vnucování lahvovanych vod, které bych si sám od sebe nikdy nekoupil a natahovani zákazníka na vodě.

1 0
možnosti
Foto

Díky za návštěvu a komentář :-)

0 0
možnosti
Foto

Filipe, díky za nahlédnutí do duše kuchařeR^R^:-)

1 0
možnosti

Tak...smažák dělám doma výhradně ze sýra typu hermelín, ale dobrým. S nostalgií vzpomínám na šunkový blokový sýr, tuším šumavského podniku, to byla smažená lahůdka.

A absenci palačinek a ovocných knedlíků se sezónním ovocem, považuju doslova za faux pas našich restaurací. Přitom těsto na palačinky, ale i na tvarohové knedlíky, může být v pohotovosti. U palačinek je to ku prospěchu. A je dobré je umět. Když Vám přinesou palačinky s "papírovým" okrajem, to je ostuda. Když jsem se ptala číšníka kolik je let kuchaři, a na odpověď asi 50, řekla, že to už by ty palačinky mohl umět, koukal jak zjara:-)))

S tou vodou tak, jak jste to napsal souhlasím.

1 0
možnosti

No... Palačinka má být tenká, ale to se musí umět. Když vám přinesou "palačinku" tloušťky téměř lívance, pak je to špatně.

1 0
možnosti

Jakožto častý návštěvník restaurací se považuji za odborníka, tedy mám z tohoto titulu k věci i co říct. :-)

Smažák - buďto si šéfkuchař cení víc své pohody, nebo těch pár korun na víc, které za smažáka (možná) utrží. I když nevím, solidní sýr bývá dražší než leckteré maso. Zkrátka, pokud si ho dá na jídelák, nemá důvod se vztekat. Je to jeho boj.

Palačinky - pokud jich udělá pár za den, může to být pecka, Pokud si však 10 lidí najednou vzpomene, že ji chce, umím si velmi dobře představit, co to udělá v kuchyni. Palačinky jsem si dělal i sám - jenže doma na to má člověk klid a věnuje se jen jim.

Kohoutková voda - jsem zastáncem toho, že pařící partě, zvlášť pokud jedou kolečka tvrdého, by se měla dávat voda na zředění automaticky a zadarmo. Avšak různým biolidičkám, kteří si k pití nedají nic jiného, bych se nebál naúčtovat za vodu polovinu ceny jiného nealka. To lze vyřešit šalamounsky - při útratě na osobu od xxx peněz je kohoutková voda zdarma. Možná pro děti bych udělal ještě výjimku.

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, díky za návštěvu i názor :-)

0 0
možnosti

My, co vodu v restauraci zásadně nepijeme a k jídlu si dáváme vždy něco masitého, nemáme problém.:-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 641
  • Celková karma 26,42
  • Průměrná čtenost 2157x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik